Última actualización: 09/01/2023

Calendario de días inhábiles

No calendario de días inhábiles da Administración Xeral do Estado (AXE) inclúense os días que teñen a consideración de inhábiles para os efectos do cómputo de prazos na realización de actuacións administrativas e para o exercicio dos dereitos dos cidadáns perante a Administración pública.

Información sobre o calendario

O calendario de días inhábiles (a ter en conta para os efectos de cómputo de prazos) é fixado por cada Administración anualmente e debe publicarse para coñecemento de todos os cidadáns do comezo de cada ano.

A súa publicación realízase no diario oficial correspondente e noutros medios de difusión que garanten o seu coñecemento.

O calendario de días inhábiles elabórase con suxeición ao calendario laboral oficial, fixando no seu respectivo ámbito (administración estatal, autonómica e local) os días inhábiles ( Art.º 30.7 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, Abrirase nunha ventá nova. de Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas).

O calendario laboral publícao o Ministerio de Traballo, Migracións e Seguridade Social, en cumprimento do establecido no Real Decreto 2001/1983, Abrirase nunha ventá nova. sobre regulación da xornada de traballo, xornadas especiais e descansos.

Polo tanto, con carácter xeral serán días inhábiles:

O calendario de días inhábiles no ámbito da Administración Xeral do Estado publícao o Ministerio de Política Territorial e Función Pública, a través da Secretaría de Estado de Función Pública, no Boletín Oficial do Estado (BOE), antes do comezo de cada ano, así como noutros medios de difusión que garantan o seu coñecemento xeneralizado.

As actuacións administrativas e o exercicio dos dereitos dos cidadáns ante a Administración deben realizarse dentro do tempo -prazos e termos- que para elas se sinalen. Esta regra obriga por igual as autoridades e persoal ao servizo das Administracións Públicas competentes para a tramitación dos asuntos administrativos e os interesados nestes.

O “termo” fai referencia ao momento determinado no tempo no que a norma esixe realizar unha actuación, por exemplo, a comparecencia nunha Oficina pública a unha hora determinada.

O “prazo” consiste nun espazo de tempo, máis ou menos amplo, establecido na norma para realizar unha actuación, por exemplo, o prazo de emenda de dez días outorgado nun requirimento.

As actuacións realizadas "fóra de tempo" poden repercutir tanto nos actos -un recurso presentado fóra de prazo será obxecto dunha resolución de inadmisión a trámite- coma no persoal ao servizo da Administración que teña o seu cargo o despacho dos asuntos - ten a obriga legal de ditar resolución expresa en prazo, podendo o incumprimento da devandita obriga dar lugar á esixencia de responsabilidade disciplinaria, sen prexuízo da que dea lugar de acordo coa normativa aplicable.

O cómputo de prazos na tramitación administrativa ten certa complexidade pois hai que ter en conta distintos elementos:

Cómputo de prazos

Os artigos 30 e 31 da LPAC (Lei 39/2015, do 1 de outubro Abrirase nunha ventá nova. ) establecen o réxime xurídico aplicable ao cómputo de prazos.

O sistema de cómputo na tramitación de procedementos administrativos en función de se estes se sinalan en horas, días, meses ou anos é o seguinte:

Cando o último día do prazo sexa inhábil, entenderase prorrogado ao primeiro día hábil seguinte.

Ademais, cando un día fose hábil no municipio ou comunidade autónoma en que residise o interesado, e inhábil na sede do órgano administrativo, ou á inversa, considerarase inhábil en todo caso.

A declaración dun día como hábil ou inhábil para os efectos de cómputo de prazos non determina por si soa o funcionamento dos centros de traballo das Administracións Públicas, a organización do tempo de traballo ou o réxime de xornada e horarios destas.

Pola súa banda, o artigo 31 da mesma Lei, establece o réxime aplicable ao cómputo de prazos nos Rexistros.

Cada Administración Pública publicará os días e o horario no que deban permanecer abertas as oficinas que prestarán asistencia para a presentación electrónica de documentos, garantindo o dereito dos interesados a ser asistidos no uso de medios electrónicos.

O rexistro electrónico de cada Administración ou Organismo rexerase para os efectos de cómputo dos prazos, pola data e hora oficial da sede electrónica de acceso, que deberá contar coas medidas de seguridade necesarias para garantir a súa integridade e figurar de modo accesible e visible.

O funcionamento do rexistro electrónico rexerase polas seguintes regras:

  1. Permitirá a presentación de documentos todos os días do ano durante as vinte e catro horas.
  2. Aos efectos do cómputo de prazo fixado en días hábiles, e no que se refire ao cumprimento de prazos polos interesados, a presentación nun día inhábil entenderase realizada na primeira hora do primeiro día hábil seguinte, agás que unha norma permita expresamente a recepción en día inhábil. Os documentos consideraranse presentados pola orde de hora efectiva na que o foron no día inhábil. Os documentos presentados no día inhábil reputaranse anteriores, segundo a mesma orde, aos que o fosen o primeiro día hábil posterior.
  3. O inicio do cómputo dos prazos que haxan de cumprir as Administracións Públicas virá determinado pola data e hora de presentación no rexistro electrónico de cada Administración ou Organismo. En todo caso, a data e hora efectiva de inicio do cómputo de prazos deberá ser comunicada a quen presentou o documento.

A sede electrónica do rexistro de cada Administración Pública ou Organismo, determinará, atendendo ao ámbito territorial no que exerce as súas competencias o titular daquela e ao calendario previsto no artigo 30.7, os días que se considerarán inhábiles paros efectos previstos neste artigo. Este será o único calendario de días inhábiles que se aplicará para os efectos do cómputo de prazos nos rexistros electrónicos, sen que resulte de aplicación a estes o disposto no artigo 30.6.

Ampliación de prazos

Os prazos establecidos son ampliables, agás precepto en contrario, -non o son por exemplo os prazos para recorrer-, de oficio ou a petición dos interesados, por un período que non exceda da metade destes, se as circunstancias o aconsellan e con iso non se prexudican dereitos de terceiros. O acordo de ampliación notificaráselles aos interesados.

En todo caso a ampliación dos prazos aplicarase aos procedementos tramitados polas misións diplomáticas e oficinas consulares, así como a aqueles que, tramitándose no interior, esixan cumprir algún trámite no estranxeiro ou nos que interveñan interesados residentes fóra de España. Non obstante, en ningún caso poderá ser obxecto de ampliación un prazo xa vencido. E tanto a petición dos interesados coma a decisión sobre a ampliación deberán producirse, en todo caso, antes do vencemento do prazo do que se trate. Os acordos sobre ampliación de prazos ou sobre a súa denegación non serán susceptibles de recurso, sen prexuízo do procedente contra a resolución que poña fin ao procedemento.

Cando unha incidencia técnica imposibilite o funcionamento ordinario do sistema ou aplicación que corresponda, e ata que se solucione o problema, a Administración poderá determinar unha ampliación dos prazos non vencidos, debendo publicar na sede electrónica tanto a incidencia técnica acontecida como a ampliación concreta do prazo non vencido.